Η κυβέρνηση προχώρα ακάθεκτη στην εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια την οποία ψήφισε το Γενάρη του 2021 κόντρα στην ομόθυμη διαφωνία εκπαιδευτικών,μαθητών και γονιών όπως αυτή εκφράστηκε με τις αποφάσεις όλων των σωματείων και των ομοσπονδιών του χώρου αλλά και με αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις.
Δεν υπολογίζει ούτε καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς λόγω της πανδημίας και της εγκληματικής διαχείρισής της σε όλα τα επίπεδα και ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης.Οι συνθήκες που καλούνται οι μαθητές της φετινής τρίτης λυκείου να δώσουν εξετάσεις, είναι οι χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο.Πολλά λύκεια σε όλη την Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στην Αττική, από πέρσι το Μάρτη έχουν κάνει μάθημα τέσσερις βδομάδες εκ περιτροπής και φέτος εννέαεβδομάδες με πλήρη σύνθεση δια ζώσης μάθημα και αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν υπήρχε κρούσμα σε κάποιο τμήμα.
Η κυβέρνηση αντί να διευκολύνει και να στηρίξει τους μαθητές της τρίτης Λυκείου υψώνει νέους φραγμούς. Με μία ματιά στο μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές σε κάθε κατεύθυνση και έναν απλό πολλαπλασιασμό με το 80% για κάθε τμήμα μπορεί εύκολα να καταλάβει κανένας ότι ένας αριθμός πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.
Επιστημονικά πεδία |
1ο πεδίο |
2ο πεδίο |
3ο πεδίο |
4ο πεδίο |
Μ.Ο |
11,11 |
11,4 |
11,63 |
9,82 |
80% του Μ.Ο. |
8,88 |
9,12 |
9,30 |
7,56 |
Μαθητές που θα αποκλειστούν με βάση τις περσινέςεπιδόσεις με βάση το 80% |
7.700 |
4,650 |
3,400 |
8,750 |
Στην πραγματικότητα οι απώλειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού μόνο 188 σχολές έχουν επιλέξει την ελάχιστη βάση εισαγωγής (80%).Σε μερικές ειδικές κατηγορίες μαθητών όπως τα νυχτερινά λύκεια είναι πλέον απαγορευτική η είσοδος στο πανεπιστήμιο.
Δε δικαιούται η κυβέρνηση να κουνάει το δάχτυλο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αλήθεια ποιος πρέπει να απολογηθεί για το γεγονός ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια ακριβοπληρωμένηάκρως ανταγωνιστική δοκιμασία που απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου.Ποιος ευθύνεται,αν όχι οι διαχρονικές πολιτικές απαξίωσης του Λυκείου,για το γεγονός ότι τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, τη Φυσική, τη Χημεία προσεγγίζουν το 40%.Αλήθεια δεν γνωρίζουν ότι σε πολλά μαθήματα τα θέματα των Πανελλαδικών δεν έχουν καμία σχέση με το ασκησιολόγιο του σχολικού βιβλίου,πολλές φορές ακόμα και με τη διδακτέα ύλη όπως καταγγέλλουν κάθε χρόνο επιστημονικές ενώσεις. Είναι ή δεν είναι κοινό μυστικό ότι σε αρκετά μαθήματα αν ο μαθητής μείνει στο σχολικό βιβλίο δεν γράφει πάνω από 12.
Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην απέναντι όχθη από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να είναι η ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, ο εξοπλισμός του με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να εξηγεί τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα. Το αν θα συνεχίσει τις σπουδές του ή όχι και σε ποια κατεύθυνση ένα νέος άνθρωπος δεν μπορεί να εξαρτάται από την «τσέπη» της οικογένειάς του. Αυτό το σχολείο είναι σε πλήρη αντίθεση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη δομή του με τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία εικοσιπενταετία. Στο σχολείο αυτό χτίζει και η σημερινή κυβέρνησης της Ν.Δ. όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ με το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου.
Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που δεν κοιτάει τους μαθητές στην «τσέπη», που δε βάζει «κόφτη» στα όνειρα των νέων ανθρώπων.
Διεκδικούμε εδώ και τώρα: