Ανακοινώθηκαν παρατάσεις του Εξοικονομώ -Ερωτηματικά για το «ξεπάγωμα» αιτήσεων
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατόπιν πιέσεων και διαμαρτυριών, ανακοίνωσε την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας ολοκλήρωσης για όλα τα προγράμματα «Εξοικονομώ» που υλοποιούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με στόχο τη στήριξη πολιτών και επιχειρήσεων, καθώς και τη διασφάλιση της ομαλής ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης.
Νέα καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση των εργασιών από τους ωφελούμενους ορίζεται η Παρασκευή 17 Ιουλίου 2026 και αφορά τα εξής συγκεκριμένα προγράμματα:
- Εξοικονομώ 2021
- Εξοικονομώ 2023
- Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους
- Εξοικονομώ 2025
- Εξοικονομώ – Επιχειρώ & Αλλάζω Συσκευή στις Επιχειρήσεις
Όπως αναφέρει «με δεδομένη την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η νέα προθεσμία είναι οριστική και δεν προβλέπεται περαιτέρω παράταση της. Το Υπουργείο καλεί τους ωφελούμενους να προχωρήσουν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεών τους εντός του προβλεπόμενου χρόνου»
Τί γίνεται με τις αιτήσεις σε εκκρεμότητα;
Ερωτηματικό ωστόσο παραμένει αν η παράταση σημαίνει και «ξεπάγωμα» αιτήσεων που βρίσκονται σε κατάσταση “5. Επιλέξιμη αίτηση προς υπαγωγή”.
Ειδικά στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ Ανακαινίζω για Νέους».
Οι συγκεκριμένοι πολίτες έχουν ολοκληρώσει κρίσιμα στάδια της διαδικασίας και αναμένουν την πολυπόθητη υπαγωγή, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν στην υλοποίηση των εργασιών ενεργειακής αναβάθμισης. Η παραμονή τους σε εκκρεμότητα, σε συνδυασμό με τα στενά χρονικά περιθώρια, δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο να μην καταστεί εφικτή η ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, χωρίς δική τους υπαιτιότητα. Για το εν λόγω “κόλλημα” το aftodioikisi.gr έχει απευθυνθεί προς το ΥΠΕΝ για απαντήσεις, τις οποίες αναμένουμε…
Γράφει ο Κώστας Παναγιωτάκης
πηγή: aftodioikisi
