Η ρομποτική μπαίνει δυναμικά στα Σχολεία: οι Δήμοι επενδύουν στο μέλλον των παιδιών
Δεν είναι μόνο ότι ετοιμάζεται ριζικός μετασχηματισμός των ΚΔΑΠ σε ΚΔΑΠ STEM ή STEAM όπως αποκάλυψε το myota.gr σε χθεσινό άρθρο του, είναι και το γεγονός ότι η ρομποτική είναι ότι πιο σύγχρονο και χρήσιμο μπορούν να εφαρμόσουν οι δήμοι στην δημιουργική απασχόληση και στην συμπληρωματική εκπαίδευση στα σχολεία τους.
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί πλέον στρατηγική επιλογή για πολλούς δήμους και περιφέρειες, που επιδιώκουν να ενσωματώσουν το STEM στη σχολική καθημερινότητα. Με εργαστήρια, φεστιβάλ, διαγωνισμούς και συνεργασίες με ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς φορείς, η τοπική αυτοδιοίκηση διαμορφώνει ένα νέο μοντέλο μάθησης, προσανατολισμένο στις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Οι πρωτοβουλίες πυκνώνουν
Ο Δήμος Καλαμαριάς ανοίγει τον δρόμο της Ρομποτικής στους μαθητές Δημοτικού
Ο Δήμος Καλαμαριάς υλοποιεί πρόγραμμα εισαγωγής στη ρομποτική για μαθητές Α΄–Δ΄ Δημοτικού, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται στη Γωνιά Επιστημών «Γεωργία Καραγιάννη» και υλοποιούνται από τον εκπαιδευτικό οργανισμό STEM Education, με έμφαση στη βιωματική μάθηση, τον προγραμματισμό και τη δημιουργική σκέψη.
Άρτα: φεστιβάλ ρομποτικής και σύμπραξη με την ακαδημαϊκή κοινότητα
Ο Δήμος Αρταίων διοργάνωσε το 1ο Φεστιβάλ Ρομποτικής Άρτας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και τον εκπαιδευτικό οργανισμό EDUACT, δίνοντας βήμα σε μαθητές από 13 σχολεία να παρουσιάσουν κατασκευές και εφαρμογές εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Λάρισα: ρομποτική και STEM ως καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής
Ο Δήμος Λαρισαίων στηρίζει δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής σε σχολεία και εξωσχολικές δομές, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα και την αλγοριθμική σκέψη. Μέσα από εργαστήρια STEM και συμμετοχή σε διαγωνισμούς, οι μαθητές αποκτούν ουσιαστική επαφή με τη μηχανική και τον προγραμματισμό.
Στερεά Ελλάδα: RoboFestival και μάθηση μέσα από το παιχνίδι
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διοργανώνει το RoboFestival Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, φιλοξενώντας στη Λαμία μαθητές Δ΄–ΣΤ΄ Δημοτικού. Με εκπαιδευτικά ρομπότ LEGO και περιβάλλοντα Scratch και Blockly, τα παιδιά εφαρμόζουν στην πράξη μαθηματικές και μηχανικές έννοιες, σε ένα πλαίσιο δημιουργικού ανταγωνισμού και συνεργασίας.
Δήμος Ηρακλείου: ρομποτική, καινοτομία και εξωστρέφεια στην εκπαίδευση
Στην Κρήτη, ο Δήμος Ηρακλείου αναπτύσσει συστηματικά δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής, αξιοποιώντας τη δυναμική της τοπικής εκπαιδευτικής και ερευνητικής κοινότητας. Μέσα από προγράμματα σε σχολικές μονάδες, συμμετοχή σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς STEM, καθώς και συνεργασίες με πανεπιστημιακά ιδρύματα και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, οι μαθητές του Ηρακλείου έρχονται σε επαφή με τον προγραμματισμό, τους αυτοματισμούς και τη δημιουργία έξυπνων κατασκευών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σύνδεση της ρομποτικής με την καθημερινή ζωή, το περιβάλλον και την καινοτομία, καλλιεργώντας από μικρή ηλικία δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, συνεργασίας και δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων. Ο Δήμος Ηρακλείου επενδύει έτσι σε μια εκπαίδευση ανοιχτή, σύγχρονη και εξωστρεφή, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της νέας γενιάς.
Η τοπική αυτοδιοίκηση ως μοχλός εκπαιδευτικής καινοτομίας
Από την Καλαμαριά, τη Λάρισα και το Ηράκλειο έως την Άρτα και τη Στερεά Ελλάδα, οι πρωτοβουλίες αυτές καταδεικνύουν ότι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Η ρομποτική στα σχολεία δεν είναι απλώς τεχνολογία· είναι παιδεία, συνεργασία και όραμα για τους πολίτες του αύριο.
πηγή: myota

