Αναζήτηση

Πρόσκληση για το Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας»

Πρόσκληση για το Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας»

12η τροποποίηση της Πρόσκλησης για το Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας»

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου, δημοσιεύθηκε η 12η τροποποίηση της Πρόσκλησηςγια την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (NextGenerationEU) στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0» .

Το Πρόγραμμα υλοποιείται μέσω του έργου Sub 2 – 16631 «Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας», ενταγμένου στον Άξονα 4.6 «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων της οικονομίας», και απευθύνεται σε Δήμους και Περιφέρειες της χώρας.

Επέκταση και αναδιατύπωση επιλέξιμων παρεμβάσεων

Η 12η τροποποίηση φέρνει ουσιαστικές αλλαγές στο περιεχόμενο της Πρόσκλησης, επανακαθορίζοντας τις επιλέξιμες δράσεις τόσο στο αστικό όσο και στο υπεραστικό οδικό δίκτυο.

Στο Αστικό Οδικό Δίκτυο, η Δράση Α4 αντικαθίσταται πλήρως και πλέον περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

  • επανασχεδιασμό κυκλοφοριακών κόμβων και δημιουργία κυκλικών κόμβων,
  • νέες και ανθεκτικές διαβάσεις πεζών (έγχρωμες, διαγώνιες, εγκιβωτισμένες),
  • δημιουργία ποδηλατοδρόμων, πεζοδρομίων με όδευση τυφλών και σχολικών δακτυλίων,
  • παρεμβάσεις προσβασιμότητας ΑμεΑ,
  • βελτίωση οδοστρώματος, διαχείριση ομβρίων και παρεμβάσεις αστικής μικροκινητικότητας,
  • parklets, πεζογέφυρες, ποδηλατογέφυρες και υπόγειες διαβάσεις .

Στο Υπεραστικό και Περιαστικό Οδικό Δίκτυο, επανακαθορίζεται η Δράση Β1 με έμφαση:

  • στη βελτίωση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης,
  • στην τοποθέτηση σύγχρονων στηθαίων ασφαλείας (ΕΝ 1317),
  • στη βελτίωση οδοφωτισμού, οδοστρώματος και διαχείρισης ομβρίων,
  • σε έργα μείωσης ταχύτητας, λωρίδες αριστεροστρόφων και παράπλευρα δίκτυα,
  • σε ευφυή συστήματα πρόληψης και διαχείρισης κινδύνων,
  • σε έργα προστασίας από βραχοπτώσεις και φυσικούς κινδύνους .

Παράλληλα, καταργείται η οριζόντια επικουρική δράση που προέβλεπε ανώτατο όριο 10% για ευφυείς εφαρμογές, ενσωματώνοντάς τες πλέον στις βασικές δράσεις .

Παράταση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης

Σημαντική είναι και η παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης των έργων. Η ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών από τους αναδόχους μετατίθεται έως 30 Απριλίου 2026, ως νέο ορόσημο (milestone) του Προγράμματος .

Νέοι κανόνες χρηματοδότησης και επιλεξιμότητας

Η τροποποίηση εισάγει μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση, επιτρέποντας:

  • αναπροσαρμογή της χρηματοδότησης ανά Περιφέρεια για κάλυψη αναθεωρήσεων, ΑΠΕ και συμπληρωματικών συμβάσεων, χωρίς μεταβολή του συνολικού προϋπολογισμού,
  • μεταβολή του χρηματοδοτικού σχήματος ενταγμένων πράξεων, με αντικατάσταση ίδιων πόρων από πόρους του Προγράμματος, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις,
  • επιλεξιμότητα δαπανών που προκύπτουν από αναθεώρηση τιμών και συμπληρωματικές συμβάσεις, εφόσον αφορούν επιλέξιμες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας .

Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι οι επιλέξιμες δράσεις μπορούν να περιλαμβάνουν και τεχνικά συναφείς παρεμβάσεις, εφόσον συμβάλλουν αποδεδειγμένα στη λειτουργική ολοκλήρωση των έργων και στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας .

Τι σημαίνει η 12η τροποποίηση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η νέα τροποποίηση ενισχύει τον αναπτυξιακό και λειτουργικό χαρακτήρα του Προγράμματος, δίνοντας σε Δήμους και Περιφέρειες περισσότερα εργαλεία:

  • για ολοκληρωμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας,
  • για προσαρμογή έργων σε πραγματικές τεχνικές και οικονομικές ανάγκες,
  • για έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων εντός των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η Απόφαση έχει ήδη αναρτηθεί στη Διαύγεια και στις επίσημες ιστοσελίδες greece20.gov.gr και ypes.gr, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα επιτάχυνσης των έργων οδικής ασφάλειας σε ολόκληρη τη χώρα.

πηγή: myota

logo light footer