Απευθείας στους δικαιούχους αγρότες επιστρέφεται έως τις 31 Οκτωβρίου 2026 ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο αγροτικό πετρέλαιο, ενώ από τον Νοέμβριο, οπότε η έκπτωση θα εφαρμόζεται ψηφιακά απευθείας στο τιμολόγιο αγοράς, το αντίστοιχο ποσό μαζί με τον αναλογούντα ΦΠΑ θα επιστρέφεται στους πρατηριούχους ως ακατάσχετο και ασυμψήφιστο με οφειλές προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τις τράπεζες.
Τα παραπάνω περιλαμβάνει σχετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την ενίσχυση της προστασίας των οφειλετών και την εποπτεία των servicers.Ο πλήρης τίτλος του νομοσχεδίου είναι «Ενίσχυση εποπτείας των υπό διαχείριση απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις – Προστασία συνεπών οφειλετών - Ενίσχυση των συλλογικών επενδύσεων και της κεφαλαιαγοράς καθώς και της διαχείρισης κινδύνων και της εποπτείας του χρηματοπιστωτικού συστήματος - Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2024/1619, (ΕΕ) 2024/1640, (ΕΕ) 2024/2994, (ΕΕ) 2024/927, (ΕΕ) 2023/2864 και (ΕΕ) 2024/2811, διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους - Συνταξιοδοτική ρύθμιση - και λοιπές διατάξεις» και η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 22.10.2026 και ώρα 10:00 π.μ., με στόχο το νομοσχέδιο να εισαχθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις για το αγροτικό πετρέλαιο έχουν ενσωματωθεί στο μέρος ΙΓ του νομοσχεδίου, ως άρθρα 332 και 333, το περιεχόμενο των οποίων έχει ως εξής:
«4. Για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 71, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία, καθορίζεται, από το έτος 2025 και εφεξής, μηδενικός συντελεστής Ε.Φ.Κ., ανά χιλιόλιτρο. Ο Ε.Φ.Κ. που προκύπτει από τον συντελεστή της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 71 καταβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του ως άνω προϊόντος και επιστρέφεται ή εκπίπτει κατά περίπτωση ως εξής:
α) Για καταναλώσεις μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2026 ο Ε.Φ.Κ. επιστρέφεται στους δικαιούχους αγρότες σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση της περ. α) της παρ. 27 του άρθρου 196. Το ποσό επιστροφής του Ε.Φ.Κ. είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες, ληξιπρόθεσμες ή μη, οφειλές στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄και β΄βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
β) Για καταναλώσεις από την 1η Νοεμβρίου 2026 και εφεξής τίθεται σε λειτουργία ειδική ψηφιακή εφαρμογή της Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου ο Ε.Φ.Κ. που προκύπτει από τον συντελεστή της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 71 και ο αναλογών σε αυτόν Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) να μην περιλαμβάνονται στο συνολικό καταβλητέο ποσό του τιμολογίου πώλησης κατά την προμήθεια του καυσίμου από τα δικαιούχα πρόσωπα. Ο Ε.Φ.Κ. και ο αναλογών σε αυτόν Φ.Π.Α. επιστρέφεται στους πρατηριούχους, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση της περ. β) της παρ. 27 του άρθρου 196.
Το ποσό επιστροφής του Ε.Φ.Κ. και του αναλογούντος σε αυτόν Φ.Π.Α είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένες, ληξιπρόθεσμες ή μη, οφειλές στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.».
πηγή: agronews
