Ποιο γάλα είναι πιο θρεπτικό, το φυτικό ή το αγελαδινό;

Δεκεμβρίου 03, 2023
Νέα έρευνα αποκαλύπτει
 

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι επιλέγουν να καταναλώνουν διάφορες μορφές φυτικού γάλακτος, όπως γάλα βρώμης, σόγιας και αμυγδάλου. Αυτές οι εναλλακτικές γάλακτος είναι δημοφιλείς για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών επιλογών, της δυσανεξίας στη λακτόζη και των περιβαλλοντικών ανησυχιών.






 
 

Ωστόσο, τίθεται ένα βασικό ερώτημα: αυτά τα φυτικά γάλατα έχουν την ίδια θρεπτική αξία με το παραδοσιακό αγελαδινό γάλα; Μια νέα μελέτη ρίχνει φως σε αυτό το σημαντικό θέμα.

Διατροφικό περιεχόμενο

Το αγελαδινό γάλα αποτελεί γνωστή πηγή βασικών θρεπτικώνσυστατικών όπως είναι το ασβέστιο, η βιταμίνη D και η πρωτεΐνη. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι πολύ σημαντικά για την υγεία μας. Αλλά πώς συγκεντρώνονται στο γάλα φυτικής προέλευσης;

ADVERTISING

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα αποφάσισαν να το ανακαλύψουν αναλύοντας πάνω από 200 γαλακτοκομικά προϊόντα φυτικής προέλευσης διαθέσιμα στις ΗΠΑ το 2023. Εξέτασαν πώς αυτά τα προϊόντα συγκρίνονται με το αγελαδινό γάλα όσον αφορά την περιεκτικότητα σε ασβέστιο, βιταμίνη D και πρωτεΐνη.

Τα ευρήματα, τα οποία θα παρουσιαστούν από την Abigail Johnson στο συνέδριο NUTRITION 2023 στη Βοστώνη, αποκάλυψαν ότι μόνο το 12% αυτών των εναλλακτικών γάλακτος φυτικής προέλευσης ταίριαζαν με το αγελαδινό γάλα ή το υπερέβαιναν και στα τρία θρεπτικά συστατικά. Αυτό υποδηλώνει ότι ενώ τα φυτικά γάλατα είναι μια καλή εναλλακτική για όσους δεν μπορούν ή επιλέγουν να μην καταναλώσουν αγελαδινό γάλα, μπορεί να μην παρέχουν πάντα τα ίδια θρεπτικά οφέλη.

πιστοποίηση αγγλικών

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Για όσους προτιμούν το φυτικό γάλα, είναι σημαντικό να ελέγχουν προσεκτικά τις ετικέτες των προϊόντων που επιθυμούν να καταναλώσουν. Αναζητήστε εναλλακτικές επιλογές γάλακτος στο οποίο έχουν προσθέσει ασβέστιο και βιταμίνη D.

Δεδομένου ότι όλα τα φυτικά γάλατα δεν δημιουργούνται με τον ίδιο τρόπο και δεν έχουν την ίδια περιεκτικότητα συστατικών, οι καταναλωτές μπορεί να πρέπει να εντάξουν τη διατροφή τους άλλες πηγές αυτών των βασικών θρεπτικών συστατικών.

Στη μελέτη, ένας σημαντικός αριθμός προϊόντων παρασκευάστηκε από αμύγδαλα, βρώμη ή σόγια. Πολλά από αυτά ήταν ενισχυμένα με ασβέστιο και βιταμίνη D, αλλά υπήρχε ένα ευρύ φάσμα περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Οι εναλλακτικές λύσεις γάλακτος με βάση τη σόγια και το μπιζέλι είχαν συχνά υψηλότερα επίπεδα πρωτεΐνης, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό ταίριαζε με την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη του αγελαδινού γάλακτος.

Αυτή η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Ενώ το φυτικό γάλα μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μπορεί να μην παρέχει πάντα το ίδιο επίπεδο θρεπτικών συστατικών με το αγελαδινό γάλα. Η χρήση ενημερωτικών ετικετών στα προϊόντα και οι δημόσιες οδηγίες για τη διατροφή μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με αυτές τις διαφορές.

Τα επόμενα βήματα της έρευνας

Η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει να συνεχίσει το έργο της διερευνώντας άλλες διατροφικές πτυχές των εναλλακτικών επιλογών γάλακτος φυτικής προέλευσης. Για παράδειγμα, πολλά από αυτά τα προϊόντα περιέχουν φυτικές ίνες, μια θρεπτική ουσία που συνήθως δεν βρίσκεται στο αγελαδινό γάλα, η οποία μπορεί να έχει διαφορετικά οφέλη για την υγεία.

Καθώς η ποικιλία του φυτικού γάλακτος συνεχίζει να αυξάνεται, η κατανόηση των διατροφικών τους προφίλ θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν σωστές διατροφικές επιλογές.

Πηγή: FoxReport